2014. november 4., kedd

Tökmagos pogi

Imádom itt a pékségben a tökmagos kockát, de mivel fehér lisztből készül, ezért az nálam kizárva, viszont az ízélményről nem voltam hajlandó lemondani, így hát megalkottam az IR diétába is könnyedén beilleszthető pogácsát.

Hozzávalók:
  • 35dkg teljeskiőrlésű búzaliszt
  • 7dkg graham liszt
  • 1 tojás
  • 16dkg vaj
  • 160ml tejföl
  • 2dkg élesztő
  • 7dkg tökmag
  • 1ek só
  • 1 tojás a kenéshez

A hozzávalókat egy tálba összegyúrtam, majd hagytam a tésztát duplájára kelni. Miután megkelt, egy lisztezett felületre borítom a tésztát és kb 3cm vastagra nyújtom a tésztát. A pogácsákat pohárral szaggattam ki, mert szerintem a tökmagos pogácsa úgy gusztusos, ha egy kicsit nagyobb, mint a hagyományos sajtos pogik. Sütőpapírral kibélelt tepsibe tettem, 20percet hagytam még a tepsiben kelni majd egy felvert tojással lekentem a tetejüket és mehettek a már előmelegített sütőbe, 180fokon sülni.

Nekem ebből az adagból 18db pogácsa lett, egyenként 20g CH és 193kcal.






Nincsenek megjegyzések: